Jak wygląda przebieg treningu?
Dziecko siedzi wygodnie w fotelu do wyboru: w okularach VR lub patrząc na monitor. Na ekranie lub w okularach VR obserwuje grę wideo np. jadącą po torze wyścigówkę, lecącą rakietę, motyla unoszącego się nad kwiatem lub dryfujące delfiny. Aby zebrać odpowiednią ilość punktów w grze nie używa się klawiatury, myszki, ani joysticka. Dziecko uczestniczy w grze wyłącznie poprzez pracę swoich fal mózgowych, które – poprzez przymocowane do skóry głowy elektrody – docierają do komputera i informują go o pracy mózgu. Poszczególne pasma fal alfa, beta, theta i delta prezentowane są liczbowo i graficznie na drugim monitorze, z którego korzysta terapeuta.
Dziecko obserwuje ten sam zapis przetworzony przez odpowiednie oprogramowanie właśnie w postaci gry wideo (mówiąc obrazowo, wyścigówka trzyma się toru tylko wtedy, kiedy dziecko zaczyna wprowadzać swój umysł w pożądany stan – na przykład odprężając się lub koncentrując). Komputer ocenia pracę mózgu dziecka i informuje o wynikach (punktach) sygnałem dźwiękowym, tak więc dziecko jest ciągle informowane drogą wzrokową i słuchową o swoim aktualnym stanie bioelektrycznym mózgu i o wynikach (to właśnie sprzężenie zwrotne, czyli feedback). Mózg dziecka bardzo szybko uczy się dostrajać do pożądanych częstotliwości. Terapeuta przez cały czas monitoruje przebieg treningu na komputerze. Utrudnia lub ułatwia zdobywanie przez dziecko punktów stymulując pożądane i hamując niepożądane pasma fal mózgowych.